ماسك تفتيح البشر الدهنية والعادية المختلطة بماء الاوكسجين قناع يساعد على تنظيف الوجه



ماسك تفتيح للبشرة العادية والمركبة
ماسك تفتيح للبشرة الدهنية بماء الأوكسجين


الماسك ده بيعمل تفوير للبشرة من الحبوب الصغيرة والدهون الزائدة اللي بتعمل بهتان، وبيشيل الاتساخات من البشرة، وكمان بيساعد على تفتيح البشرة وترويقها.


الماسك ده للبشرة الدهنية فقط، وما ينفعش إنك تستخدميه لو بشرتك عادية أو جافة أو حساسة.


مكونات الماسك:
عصير ليمونة
ملعقة بياض بيض
10 نقط مية أوكسجين بنسبة تركيز 10%


الطريقة:
قلبي الليمون مع الأوكسجين كويس أوي، وحطي عليهم بياض البيض، وحطي الماسك على بشرة تكون مغسولة بس بطريقة عادية من غير ليفة أو ميه سخنة باستخدام قطنة وسيبيه على البشرة من غير ما تفركيها لمدة 10:5 دقائق، وأهم حاجة إنك تبعدي عن منطقة العيون، وكمان تبعديه عن شعر الحواجب؛ لأنه ممكن يفتحها، وبعدين تشطفيه بمية ساقعة، وممكن تكرري الماسك ده كل 15 يوم. 

ماسك تفتيح للبشرة العادية والمركبة


مكونات الماسك:


عصير ليمونة
5 نقط مية أوكسجين بتركيز 10%
3 ملاعق لبن
3 ملاعق صغيرة دقيق
الطريقة:
اخلطي المكونات، وقلبيها كويس لحد ما تعمل عجينة ناعمة، وحطيه على بشرة مغسولة زي ما قلنا من غير ليفة أو مية سخنة، وسيبيه على البشرة لمدة 20 دقيقة.


أهم حاجة إن الماسكات اللي بتحتوي على مية أوكسجين تستعمل فورا لأنك ماينفعش تخزنيها


لوسيون البرتقال والليمون لتفتيح البشرة


المقادير:


1/ 2 ثمرة برتقال صغيرة
1/ 2 ثمرة ليمون
فنجان زيت زيتون
الطريقة:
- هنقطّع البرتقال والليمون بالقشر، ونضيف عليهم الزيت، ونضربهم في الخلاط كويس أوي، وبعدين نصفيه، وممكن نحتفظ باللوسيون ده في التلاجة لمدة 3 أيام فقط مش أكتر من كده.


ونقدر نستخدمه بشكلين:
- أول حاجة بعد ما نصفيه هناخد الخليط ده وندهنه على الوش والجسم 3 أيام متتالية أو يوم بعد يوم، ولازم ندهنه عند النوم فقط ومانتعرّضش به للضوء طبعا.


- ممكن بعد ما نصفيه نستخدمه كسنفرة للبشرة والجسم بعد ما ناخد شاور، ونسيبه على الجسم لمدة نصف ساعة وبعدين نشطفه، هيخلي البشرة ناعمة وطرية جدا

 ماسكات لتفتيح البشرة الجافة الحساسة الدهنية ، قناع لتنظيف البشره ، ماسكات لتبيض البشرة ، تنظيف للبشره الجافة , البشره الدهنيه , , للتبييض البشره ، القناع للتنظيف العميق للبشره الدهنيه فيساعد على ازاله دهون ، وصفات لتفتيح وتبيض جميع انواع البشرة  ، ls; jtjdp hgfavm ls;hj jfdq ,jk/dt hgfavm rkhu ggfavm ,hg,[i jfdq,jtjdp ,jk/dt K Mask lighten human fat mixed with water and regular cleaning oxygen facial L

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة